המילון השלם למחליקה המתחילה

לא מעט נשים המעוניינות בשיער חלק, רך ומשיי לפרק זמן מוגבל, פונות אל החלקת הקרטין כתשובה אסתטית ויעילה למשאלת ליבן. לכאורה מדובר בתהליך קסמים…

קרטין, פורמלין, מלח סודיום כלוריד – מה הם המושגים הללו ומה הקשר לשיער שלך? באנו לעשות סדר בכל מה שחשוב לדעת רגע לפני שאת מתיישבת על כיסא הספר לצורך החלקת שיערך באמצעות כמה מושגים שכדאי לדעת טרם הטיפול וכמה מושגים שמומלץ לזכור לימים שאחרי

לא מעט נשים המעוניינות בשיער חלק, רך ומשיי לפרק זמן מוגבל, פונות אל החלקת הקרטין כתשובה אסתטית ויעילה למשאלת ליבן. לכאורה מדובר בתהליך קסמים: פגישה אחת אצל הספר, ואת יוצאת ממנו עם שיער בדיוק כמו בפרסומות. אבל מה? יש לא מעט מושגים שנזרקים לאוויר בדרך. אז מהו SLS ומה ההבדל בינו לבין מלח סודיום כלוריד? מה הקשר בין החלקת קרטין לפורמלין, ומהו בכלל הקרטין? באנו לעשות עבורך סדר בבלגן ולענות על כל השאלות החשובות.

קרטין

 

זהו למעשה החלבון המרכיב את השיער, הציפורניים והשכבה החיצונית של עורנו. הוא המעניק לסיב השיער את הברק, החוזק, הגמישות ומותיר אותו קל לעיצוב ונעים למגע.

החלקת קרטין

 

ההחלקה היא תהליך בו שכבת קרטין חיצונית עוטפת את שערך, מקבעת אותו ומותירה אותו חלק, רך ומשיי לפרק זמן מוגבל.

 

כיצד מתבצעת ההחלקה? תחילה יחפפו את ראשך וייבשו אותו בפן, ואז יתפנו למריחת הקרטין. השכבה תימרח על השיער באופן הדרגתי ומוקפד, כך שהחומר יעטוף ויקבע כל שערה בנפרד. עם הקרטין על ראשך תיאלצי להמתין כשעה לפחות, ולאחר מכן ישטפו את שערך במים וייבשו אותו בעזרת פן או מחליק שיער. מאותו רגע ראשך יתהדר בשיער חלק ומלא חיים, והוא יישאר כך עד שהקרטין יישטף לאט לאט מהשיער. סך הכל מדובר בפרק זמן של כחודש עד שלושה חודשים – תלוי בסוג השיער, תדירות החפיפות וסוג השמפו בו תשתמשי.

טיפול קרטין

 

טיפול משקם לשיער פגום. הטיפול מיועד לנשים שצבעו את השיער מספר רב של פעמים, עברו החלקות שונות, או התמודדו עם הריון ולידה שהשפיעו בין היתר על שיערן. שימי לב: לא מדובר בהחלקה. הטיפול העדין מחזק את השיער, משקם את הקצוות השבריריים ומשיב לו את החוזק והגמישות שאיבד בדרך. כך קטן הסיכוי לשבירה או קריעה של השערה.

במהלך תהליך ההחלקה תפגשי מושגים נוספים, הכירי אותם מקרוב:

עשיר בקרטין

 

חפשי על המדפים מוצרי שיער הנושאים את צמד המילים הללו. אלו מוצרים מיוחדים המיועדים לטיפול בשיער לאחר החלקת קרטין. התכשירים האלו עשירים בקרטין, ובכך מחדשים את פנים השיערה ותורמים לשמירה על תוצאות ההחלקה למשך זמן.

SLS

 

ראשי התיבות של Sodium Lauryl Sulfate. SLS הוא חומר ניקוי היוצר קצף רב – אותו קצף שאת רגילה לראות בשמפו ובסבון הרחצה שלך. מרבית התכשירים הקוסמטיים מכילים SLS.

SLES

בנו העדין והחלש יותר של SLS. כמו SLS, גם SLES (ראשי התיבות של Sodium Laureth Ether Sulfate), הוא חומר היוצר קצף ומיועד לפעולת ניקוי.

באילו חומרים כדאי להשתמש כדי לשמור על תוצאות ההחלקה לאורך זמן?

 

העדיפי מוצרי שיער כגון שמפו, מרכך ומסיכה, המכילים קרטין כפול – כזה המגן על השערה מבפנים ומבחוץ ושלא כוללים מלח סודיום כלוריד.

 

שימי לב כי בשוק קיימים מספר תכשירים המתהדרים בנוכחות קרטין, אך למעשה מדובר בתחליף לא ראוי או שמדובר בכמות אפסית של קרטין.

איך בכל זאת תזהי שמדובר במוצר שמכיל באמת קרטין?

 

בדקי ברשימת המרכיבים שהמוצר אכן מכיל קרטין טהור ושימי לב לסדר שבו מופיעה המילה קרטין ברשימת הרכיבים שעל גבי האריזה, שכן ככל שהיא ממוקמת קרוב יותר להתחלה היא מבטאת אחוז גבוה יותר של הימצאות חומר חשוב זה במוצר. כמו כן חפשי את המילים הבאות:

Keratin Amino Acids

 

קרטין המטפל בפנים השערה, חודר לתוכה דרך הסדקים שנוצרו, ממלא אותה מבפנים ובכך מחזיר לה את גמישותה ומונע את שבירתה.

Hydrolyzed Keratin

 

קרטין המצפה את השערה מבחוץ, עוטף אותה לאורכה והופך אותה לחלקה ולא מחוספסת. בכך מעניק לה ברק, לחות ומראה בריא.

מאילו חומרים כדאי להימנע?

מלח סודיום כלוריד

 

רכיב המשמש להסמכה ונמצא כמעט בכל תכשיר שיער בשוק, סביר להניח שגם בשמפו ובמרכך שאת מחזיקה ברגע זה בחדר האמבטיה. הוא אינו מסוכן, אך כשהוא נתקל בשיער שצופה בחומר משמר (למשל, לאחר החלקת קרטין), המלח מקלף את הציפוי היקר מהשערה. כך הוא מקצר את אורך חיי ההחלקה ומעלים את תוצאותיה. לשמירה על תוצאה מיטבית, העדיפי שמפו ומרכך מיוחדים נטולי מלח סודיום כלוריד.

פורמלין

 

נקרא גם פורמאלדהיד. חומר משמר שנמצא לעיתים בתכשירי ההחלקה במספרה. מומלץ לבקש לעיין במרכיבי תכשיר ההחלקה ולבדוק שהוא אינו מכיל את המילים פורמאלדהיד או פורמלין, וכמובן, לקיים את הטיפול רק במספרה מומלצת ומקצועית.

 

לסיכום, לא חייבים להיוולד עם שיער חלק, או להתחייב אליו לכל החיים: גם את יכולה ליהנות משיער חלק, רך ומבריק לתקופה מוגבלת. אמנם סוג השיער משפיע באופן ישיר על משך ההחלקה, אך כפי שראינו, גם את יכולה לעשות לא מעט דברים כדי להאריך את חייה ולהתהדר בשיער חלק, גולש ונעים לפרק זמן לא קצר בכלל.

החלקה נעימה!

מוצרים נוספים

אמפולות קרטין אינטנס
אמפולות קרטין אינטנס 99.0
- +
לפרטים נוספים >
מסכת קרטין אינטנס
מסכת קרטין אינטנס 99.0
- +
לפרטים נוספים >
מרכך קרטין אינטנס
מרכך קרטין אינטנס 99.0
- +
לפרטים נוספים >
סרום קרטין אינטנס
סרום קרטין אינטנס 99.0
- +
לפרטים נוספים >
קרם קרטין אינטנס
קרם קרטין אינטנס 99.0
- +
לפרטים נוספים >
שמפו קרטין אינטנס
שמפו קרטין אינטנס 99.0
- +
לפרטים נוספים >